Think Gina

 
 

 

 
   
 
סוככים ומרקיזות למרפסת בהתאמה אישית

בשונה מבעבר, כיום בבתים רבים בוחרים הדיירים להציב במעלה חלון המרפסת שלהם סוכך או מרקיזה. אלו התקני הצללה שעד לא מכבר שימשו חנויות בגובה הקרק


פורסם: 11/8/2015

מאמר זה שייך לקטגוריית סוככים
בשונה מבעבר, כיום בבתים רבים בוחרים הדיירים להציב במעלה חלון המרפסת שלהם סוכך או מרקיזה. אלו התקני הצללה שעד לא מכבר שימשו חנויות בגובה הקרקע, אך כיום משמשים בכל מקום שיש בו שמש יוקדת שצריך להתגונן מפניה, כולל בחלונות של בתים בתוך בניין.
 
המרקיזה – קווים לדמותה
 
סוכך קטן שהתחיל את דרכו דווקא בשוק הבנקאות והדוארמט: בכל מכשיר כספומט או דואר בארץ הוצב התקן מבד או מברזנט שהיה מעל ללקוח הפעיל, וחסך לו מגע רב עם שמש. כיום המרקיזה משמשת בעיקר דיירים שגרים בתוך בניין, וסובלים מהשמש בייחוד בקומות הגבוהות שסופגות מהר יותר את הקרינה שלה. התקנת סוכך מרקיזה מקטינה משמעותית את הפגע, והיא טובה במיוחד עבור חלונות קטנים ובינויים. על החלון הגדול תצטרכו להגן עם סוכך סטנדרטי.
 
סוכך סטנדרטי – הכר את הסוגים
 
ישנו סוכך זרועות, וישנו סוכך עם בסיס מתקפל. ניתן למצוא סוכך עם הגנה מפני שמש ישירה וסוכך בלי יריעת הבד שעושה זאת. חשוב לבחור בסוכך שיעשה את העבודה עבורכם ויגן עליכם בדיוק מהנזק שיש בבניין שלכם.
 
בחירת סוכך ומרקיזה מבחינה עיצובית
 
מומלץ לבחור על פי מראהו החיצוני של הבניין והמראה הפנימי הקדמי בדירה. במידת הצורך הזמינו מעצב פנים שיסייע לכם לבחור את סוכך מרקיזה, פרגולה חשמלית או כל פתרון ההצללה הנדרש לכם. בחירה עיצובית תלויה גם בצבע הסוכך וגם בצורה שלו:
 
צבע הסוכך– יכול להתאים או ליצור ניגוד עם הקיר והסביבה החיצונית. צבע הסוכך כשהוא תואם את הצבעים באותו החדר – יותר בטוח מאשר בחירת צבע שאינו תואם, כי לא כל מה שלא תואם לגוון המקורי בהכרח ייצור עיצוב מנצח בשבילו. יש צבעים שאין ביניהם כל קשר בעיצוב הביתי. לדוגמה: מזנון מולטימדיה מזכוכית שמוצב על משטחי עץ מסורתיים. זה כבר לא "עיצוב פנים מנוגד" אלא רובריקה שלא קשורה לנושא ומנתקת אותו מהקשרו. לכן, אם אנכם בטוחים במה שאתם עושים – הזמינו ספק סוככי זרועות ומרקיזות מקצועי אשר יידע מה להתאים לכם שיהיה הכי סימבולי והכי עיצובי.
 
צורת הסוכך– אנו סבורים כי על צורת הסוכך ודפנותיו להישאר קבועים ממש כמו צורתה השלטת בחצר או במרפסת. כך, תוכלו להבטיח זהות עיצובית מבנית במקום מסוים, גם אם גוון הצבע שונה מהותית.